02:55 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت قطعه سازی

فلج شدن صنعت خودرو و قطعه سازی
پایگاه خبری راد: با روندی که در پیش است هیچ امیدی به آینده صنعت قطعه سازی نیست و در صورتی که تلاشی برای رفع مشکلات ارزی و ترخیص مواد اولیه این صنعت نشود به زودی شاهد تعطیلی این صنعت خواهیم بود.
تلاش مجلس برای تشکیل کمیسیون مشترک خودروسازان و قطعه سازان
پایگاه خبری راد: اجرای خواسته های صنعت قطعه سازی کشور مستلزم برگزاری نشست مشترک با خودروسازان است که انتظار می رود با حمایت مجلس، به زودی یک کمیسیون مشترک تشکیل شود.
به برند ملی بها نمی دهیم!
پایگاه خبری راد: متخصصان ایرانی توان طراحی برند و خودروی ملی را دارند اما؛ در داخل به این مهم توجه نمی شود و به همین دلیل، تنش های سیاسی و اقتصادی وقت و بی وقت، به صنعت خودرو شوک وارد می کند.
برنامه خودروسازان برای مقابله با تحریم های احتمالی
پایگاه خبری راد: در جریان قرارداد با پژو اعلام شد تدابیر لازم از سوی وزارت صنعت و خودروسازان اندیشیده شده و در صورت تکرار رفتار گذشته از سوی این شرکت خسارت های لازم پرداخت می شود در حالیکه تاکنون در این زمینه شفاف سازی صورت نگرفته است که آیا غرامتی پرداخت خواهد شد یا خیر؟
وزارت صنعت باید خسارت پرداخت کند
پایگاه خبری راد: قطعه سازان در تولید پلتفرم های مشترک آسیب زیادی دیده اند چرا وزارت صنعت جوابگوی زیان آنها نیست؟
قطب سوم خودرو سازی در کشور ایده ای که بر روی کاغذ ماند
پایگاه خبری راد: انحصار در حوزه خودروسازی کشور به معضلی جدی و چالش برانگیز در یکی از پر سرو صداترین صنایع کشور تبدیل شده و تا زمانی که شاهد شکست این انحصار نباشیم انتظار حصول توفیقات شایسته در این بخش نزدیک به محال خواهد بود.
ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه قطعات خودرو به وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: برای اینکه در وضع کنونی از محل واردات به قطعه سازان داخلی ضربه وارد نشود باید کف تعرفه قطعات خودرو به سرعت به 32 درصد افزایش یابد.
البرز، میزبان اولین رویداد خودرویی سال 97 است
پایگاه خبری راد: برای دومین سال متوالی و در تقویم صنعت نمایشگاهی کشور، پنجمین نمایشگاه خودرو و قطعات البرز که در 5 تا 8 تیرماه برپا خواهد شد، اولین رویداد خودرویی ایران در سال 97 است.
ریشه خودروسازان اروپایی در ایران عمیق است
پایگاه خبری راد : خودروسازان اروپایی به خصوص شرکت های فرانسوی ریشه عمیقی در ایران دارند بطوریکه پژو امروز با قبل از برجام خیلی متفاوت است.
نبود نظارت؛ مشکل بازار قطعات و لوازم یدکی در کشور
پایگاه خبری راد: تحت کنترل نبودن مرزهای ورودی به کشور و متناسب نبودن احکام صادره برای قاچاقچیان موجب افزایش حجم قاچاق قطعات خودرو شده است.
موانع جذب تکنولوژی روز در صنعت قطعه سازی
پایگاه خبری راد: قطعه سازان داخلی باید به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین حرکت کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.
صنعت خودروی ایران نسخه بومی می خواهد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروی هوشمند برای اروپا و آمریکا با زیرساخت های قوی حمل و نقلی که در اختیار دارند مفید است اما برای ایران به کار نخواهد آمد.
 سهم قطعات غیر استاندارد در سال جدید به صفر می رسد!
پایگاه خبری راد: تا به امروز هیچ کدام از قطعات خودروهای پرتیراژ داخلی با استانداردهای تعریف شده فاصله ای نداشته است.
پژو 301 پرچمدار داخلی سازی در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: در سال جاری تولید پژو 2008 در ایران خودرو افزایش، تولید و پیش فروش پژو 301 نیز آغاز خواهد شد.
دلار ۴۲۰۰تومانی هزینه تولید را‌کاهش‌می‌دهد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: با توجه به اثر افزایش رشد 20 درصدی نرخ دستمزدها در سال جاری، اعلام نرخ 4200 تومانی نرخ دلار با اثر کاهشی بر هزینه تمام شده تولید همراه خواهد بود و به نظر می رسد اثری ملموس و قابل توجه در قیمت قطعات داشته باشد.